Slider Technologies

System punktowego podgrzewania i specjalnego zasilania dla kolei

Gdy nadchodzi zima, sprawne funkcjonowanie transportu kolejowego zależy od niezawodnego i bezawaryjnego przestawiania zwrotnic. Śnieg i lód mogą to uniemożliwić. Zaśnieżeniu i oblodzeniu ruchomych części można zapobiegać poprzez elektryczne ogrzewanie punktowe.

Jest to najbezpieczniejsza i najbezpieczniej zaawansowana technicznie metoda ogrzewania punktowego.

 

Nasz system elektrycznego ogrzewania punktowego WHVI® powstał specjalnie na potrzeby kolei. Do jego użytkowników należy między innymi niemiecki koncern kolejowy Deutsche Bahn AG, dla którego jesteśmy certyfikowanym dostawcą systemów.

 

OgrzewanieSystem ogrzewania punktowego WHVI®  z inteligentną regulacją to nowatorskie rozwiązanie energooszczędnego ogrzewania konkretnych miejsc. Jego działanie jest w pełni zautomatyzowane, również jeśli chodzi o diagnostykę. Systemem można także sterować ręcznie poprzez połączenie ze zdalnym systemem monitorowania.

 

Wyposażenie w stację meteorologiczną pozwala na rejestrowanie warunków atmosferycznych (opady, temperatura i wilgotność względna).

 

 

W wybranym punkcie odniesienia w szynie jest wbudowany czujnik, który mierzy temperaturę szyny w tym miejscu. Wszystkie  grzałki  podłączone do regulatora są automatycznie włączane lub wyłączane, gdy temperatura osiągnie zaprogramowane wartości progowe.

 

 

Zautomatyzowane oświetlenie torowisk i peronów

 

Oświetlenie torowisk

Nocna praca na stacjach rozrządowych i torach naprawczych wymaga w pełni zautomatyzowanego oświetlenia torowisk, które może być sterowane i monitorowane z centrali, a także lokalnie. W takich miejscach często znajduje się także wiele punktów wymagających ogrzewania. Oba rodzaje systemów, czyli oświetlenia torowisk i elektrycznego ogrzewania punktowego, powinny być wyposażone w takie same interfejsy komunikacyjne.

Nasz układ sterowania systemu oświetlenia torowisk ma budowę modułową. Może być używany w każdym systemie, zarówno nowym, jak i modernizowanym. Sposób działania i strukturę układu sterowania można dopasować do wymagań klienta.

 

 

Stosowana w takich przypadkach filozofia sterowania jest rozwiązaniem sprawdzonym w praktyce. Dostępnych jest także wiele dodatkowych funkcji sterowania. Układ można ponadto wyposażyć w moduły wejścia i wyjścia umożliwiające wymianę danych z systemami zewnętrznymi. Istnieje np. możliwość integracji z transmisją sygnałów do pomp i wciągników. Komunikacja między wszystkimi podzespołami odbywa się przy użyciu bezpiecznej magistrali. Dzięki tej technice duże odległości nie stanowią żadnego problemu.

 

Kolumny ładujące i szafki przyłączeniowe

 

 

Szafki przyłączeniowe są używane przez różne przedsiębiorstwa kolejowe jako źródła zasilania pojazdów na peronach i rampach załadowczych oraz w warsztatach. Zależnie od przeznaczenia mogą być wymagane modyfikacje standardowych modeli. Oprócz elektryczności powinny one także zaopatrywać pojazdy w gaz, wodę i sprężone powietrze. Szafki przyłączeniowe muszą odznaczać się jak największą niezawodnością i bezpieczeństwem obsługi, a także trwałością i odpornością na korozję w trudnych warunkach eksploatacji.

Mamy w naszej ofercie optymalną szafkę przyłączeniową do każdego zadania w transporcie kolejowym. Do montażu na peronach i stacjach kolejowych proponujemy kolumny ładujące w wersjach standardowych z możliwością ich dostosowania do indywidualnych wymagań.  Instalację warsztatową możemy wyposażyć w odporne na promieniowanie ultrafioletowe listwy gniazdowe w blaszanej obudowie przeznaczone do wysokich prądów oraz gniazda do podgrzewania pociągów lub systemów utrzymywania ciepła.

Kolumny ładujące i szafki przyłączeniowe